Wat Flex Factor doet
Flex Factor
Door co-creatie helpen wij het MKB met business model innovatie. design thinking voor innovatie in het MKB. Om radicale groei te realiseren, is zo groot mogelijk denken het startpunt. Hoe wordt je 10x groter dan je nu bent? Wat heb je daarvoor nodig? Welke succesfactoren zijn aanwezig? Hoe is je team samengesteld? GROWTH HACKING is ons doel.
We ontwerpen een Lean model dat voor jouw het beste werkt. We beginnen met een nulmeting en werken naar een roadmap die voor jou het meest effectief is. Daarvoor gebruiken we beproefde tools zoals: Business model canvas, blue ocean strategy en Design thinking. Hiermee stellen we vast welke punten je kunt optimaliseren zodat je persoonlijke en zakelijke doelstellingen in overeenstemming met elkaar zijn. Dit is van invloed op de ontwikkeling van een effectieve strategie. De volgende stap is het duurzaam inrichten van de bedrijfsprocessen. We versterken de bewezen succesfactoren en snijden het overtollige vet eraf. Op deze wijze bouwen we duurzaam aan jouw zakelijke succes. Dat noemen we succesvol ondernemen door middel van persoonlijke innovatie.
Business Model Innovation
IN 1 DAG VAN IDEE TOT BV
Een business model is niet hetzelfde als verdienmodel. Een verdienmodel gaat in op de vraag hoe een onderneming meerwaarde creëert, bijvoorbeeld geld. Een businessmodel beschrijft alle facetten die invloed hebben op het creëren van deze meerwaarde. De term business model heeft dus een veel ruimere betekenis. Een business model kun je zien als een complete machine waar input wordt verwerkt tot output. Een verdienmodel is als het ware de output van zo’n machine.
Innovatie is essentieel voor duurzaam ondernemen. Met deze workshop vangen we je ideeën in een visuele tool waarmee we inzicht krijgen over de haalbaarheid, strategie en duurzaamheid van je business model.
Een sterke waardepropositie is de belangrijkste basis voor een succesvol bedrijf.
Daarnaast zijn er 7 andere factoren die van invloed zijn op het succes van jouw idee.
• Duurzaamheid
• Digitalisering
• Wendbaarheid
• Funding
• Relaties
• Team
• Ondernemersgedrag
Al deze onderdelen komen aan bod in het business model canvas zodat je zicht hebt op alle succesfactoren in jouw organisatie.
DOELEN
• Vertaling van jouw idee tot een business model.
• Van strategie naar actieplan.
PROGRAMMA
Dagdeel 1:
Waarom een canvas beter is dan een business plan?
• iedereen is een visuele denker
• een gedeelde beeldtaal is effectiever dan woorden
• snel een idee vertalen naar een structuur
• aanpassingen zijn snel te realiseren waardoor je model duurzaam wordt.
Acties:
• Ideeën verkennen
• (Leren) vormgeven van het business model mbv een Canvas
• Vertaling van jouw idee tot business model
• Dieper ingaan op de waardepropositie als basis voor je business model
• Heb je een product/dienst die klanten ook echt willen kopen?
• Welke klus wil de klant voor elkaar krijgen?
• Welke externe krachten zijn van invloed op je model?
• Testen dmv Learning card en Test Card
• Je gaat een prototype model testen op (potentiële) klanten
Dagdeel 2:
• Wat is er veranderd sinds dagdeel 1?
• Resultaten van je marktonderzoek bespreken
• Je model aanpassen naar aanleiding van de resultaten van je marktonderzoek
• Missie & Visie?
• Gaat je model pivoten?
Investering:
• € 450,00/dagdeel (4 uur)
• € 750,00/dag
alle prijzen zijn excl. 21% BTW