Weinig mensen kopen diensten of producten zonder informatie over wat ze willen kopen. Het internet is barstensvol informatie over ieder denkbaar product of dienst en de klant kan zich dus zeer goed laten informeren. Tegelijkertijd is er juist door die brij van websites en webwinkels met eindeloze specificaties en recensies van kopers, voor veel potentiele klanten geen overzicht meer. Uiteindelijk koop je bij die site, die je het meest aantrekt, het beste verhaal heeft al dan niet vergezeld met oogstrelende foto’s.

Daar zou een slimme ondernemer dus mee moeten beginnen. Een goed verhaal. Jij denkt misschien dat jouw verhaal interessant is, want “ik heb m zelf ook” wekt toch vertrouwen? Om eerlijk te zijn, niet echt. De koop wordt gesloten mede op basis van het gevoel dat de klant van jouw product krijgt. En dat gevoel is precies hetgeen je in woorden moet vangen om je klant te overtuigen. Met een lekker pakkende tekst lukt het zeker.

Ieder verhaal verdient een originele tekstschrijver. Iemand die het vak van verhalen schrijven beheerst en iedere dienst of product eigenschappen kan vertalen naar een onweerstaanbare sales tekst, die conversie oplevert. Een goede tekstschrijver verwoordt de emotie verbonden met jouw product of dienst waardoor mensen bij jou kopen. Daarom mag een tekstschrijver geen sluitpost zijn in je campagne, want ieder succes begint met een goed verhaal.